Indmeldelse - hvordan bliver jeg spejder?
Du kan melde dig ind online via spejdernes medlemssystem. Klik på den store røde "Bliv spejder i Palnatoke"-knap øverst på hjemmesiden og følg anvisningerne.
På vores hjemmeside kan du se hvornår der er møder og hvilke aldersgrupper der holder møde sammen. Vi kalder grupperne for Mikroer, Mejser, Spirer, Trop og Klan. Skriv gerne til kontaktpersonen for din aldersgruppe, for at aftale første møde, så du ikke går forgæves hvis spejderne for eksempel er i skoven.
Hvor gammel skal man være for at blive spejder?
I Palnatoke gruppe har vi spejdere fra 0. klasse og opefter.
For piger, der er yngre henviser vi til 1. Lillerød, der har familiespejd (også for piger): https://www.1lillerod.dk/mikrober-i-1-lilleroed-gruppe
Hvordan ændrer jeg mine kontaktoplysninger?
Hvis du er flyttet, har fået ny telefon eller mail, eller skal bruge et andet betalingskort til at betale kontingent, så skal du opdatere det i Medlemsservice. Der ligger en guide som vedhæftet fil til højre på siden.
Udmeldelse - hvordan melder jeg mig ud?
Hvis du/din datter har mistet lysten til at gå til spejder, så anbefaler vi i første omgang, at du tager kontakt til en af lederne. Det kan være, at der nogle forhold, der kan justeres på, der måske alligevel gør, at hun har fortsat lyst til at gå til spejder. Hvis dette ikke genskaber lysten, så er det muligt at blive passivt medlem af gruppen, eller melde sig helt ud. Passivt medlemskab koster kr. 400 om året, og bruges primært til spejdere, der ikke kan deltage i ugentlige møder (fx hvis de er på efterskole), men stadig ønsker en tilknytning til gruppen, og dermed kan deltage i aktiviteter.
Hvis du/din spejder skal meldes helt ud af gruppen, skal du gøre det ved at gå ind på Min side i Medlemsservice og klikke på den røde knap Udmeld (nederst på siden under Medlemskaber).
Husk at logge ind for at kunne gøre det, systemet kan naturligvis generere et nyt password hvis du har glemt det gamle, se guiden til højre. Når du har udfyldt formularen og klikket på ”Gem” vil der blive sendt en mail til enhedens medlemsansvarlige, som behandler det videre forløb.